LOYAL CUSTOMER

Wednesday, December 28, 2011

#10

few days back, I had been in a state of 'worst condition in my life'.
heheee bukan apa pun, cuma telinga kiri bengkak selama 3 hari, plus suhu badan turun naik secara tiba-tiba and not exceptional batuk. =.='
yang paling best tu dalam aku sakit-sakit no exception tahu dari kerja. well kalau nak duit kena kerja lah kan.
hmmm takpelah benda dah lepas, as for today i'm feeling much much better than before. bengkak dah surut, body temperature pun normal cuma batuk je tak baik lagi.

masa sakit tu (hari ketiga) betul-betul mencabar ketahanan fizikal dan mental aku.
dengan nak tahan bisa dari bengkak tu, effect sampai ke sendi-sendi badan aku. I can't stand & work well too.
all that I've ever done that day was whining the whole day.
aku mula salahkan semua orang. mula-mula aku salahkan parents aku of course.
aku tanya ayah aku,
masa kecik-kecik dulu ayah tak bagi kita makan vitamin secukupnya ke? kenapa asyik kita yang sakit kenapa dalam ramai-ramai adik-beradik, kita yang paling lembik kenapa asyik kita yang pengsan? and banyak lagi kenapa.

respon ayah aku? dia diam je, tak cakap apa-apa.
sebabnya dia tahu aku bising-bising time tu je. lepas aku luahkan apa yang terpendam tu, aku tak cakap dah (unless aku sakit balik, mihh~)

you know what. when something wrong happened, you tend to shift the blame to someone else. walaupun kau tahu sebenarnya dari awal lagi memang salah kau secara mutlak :) cumanya kita rasa senang hati bila dapat pindahkan perasaan tu kat orang lain. lagi best bila orang tu tak menafikan. legaaaaa akak haa.

hewhew, whatever it is, Alhamdulillah telinga dah tak bengkak. baguslah Ahad ni pun dah kena balik kat penjara Segamat tu. naik ni berderet test. niceeeeeee. bolehlah aku ambil final terus lepastu habiskan Part 6 lepastu berambus dari situ. harap-harap degree tak dapat sana **fuhhkirifuhhkanan**

dah dah aku nak siap-siap pergi niaga. justnak update keberadaan aku kat rumah selama seminggu yang tak berapa nak indah ni.

P/S: lain kali kalau sakit, tanya doktor tu apa yang boleh makan and tak boleh makan. kalau tak jadiklah macam aku, tibai semua sudahnya TIGA HARI aku tahan bisa yang menyengat seluruh sendi. T__T

No comments: