LOYAL CUSTOMER

Sunday, August 5, 2012

#32

aku tak tahulah ni kali keberapa aku mention benda ni.. tapi seriously nak sangat tahu, walaupun kadang-kadang terasa macam budak rebel yang tak nak terima ketentuan takdir serta qada' dan qadar.

aku betul-betul tak tahu apa yang tersurat untuk aku kat dunia ni.
family life macam tu, dekat kolej yang merupakan rumah kedua aku pun mesti dapat roomate yang sangat menyakitkan hati.

seems like apa yang aku nak mesti tak dapat. kalau cerita dengan kawan-kawan rapat, mesti dia cakap, sabarlah Liyana, ada hikmahnya.

ada jugak yang cakap, Allah takkan membebani hambanya dengan dugaan yang tak mampu dia tanggung.

maybe betul, kadang-kadang bila aku rasa aku ni useless gila kat dunia ni, tak boleh buat apa dah nak betulkan keadaan but here I am, still standing strong passing all obstacles that came through.

kadang-kadang memang aku putus asa dengan semua benda. aku tak letak apa-apa harapan yang tinggi dalam hidup untuk mengelakkan diri aku broken dengan lebih teruk.
masa kecik dulu, selalu sangat berangan dah besar nanti nak kerja apa, nak kahwin dengan siapa, nak kahwin macam mana. well those silly things yang kita budak perempuan selalu berangankan and will talk with our closest friends.

bila dah masuk umur 21 ni, aku dah mula melawan arus. dan berpijak di dunia nyata. aku tahu aku takkan dapat apa yang aku nak, sebab selalunya macam tu. mungkin bukan rezeki aku, bukan bahagian aku. I just go with the flow, dan sentiasa berdoa agar iman aku ditetapkan dan tidak goyah walau apa pun dugaan yang terima. aku tak nak jadi manusia yang hidup tanpa pegangan, tanpa pedoman.

fitrah manusia kan; Alhamdulillah sekarang aku masih lagi percaya dan yakin dengan segala qada' dan qadar yang Dia beri tu ada hikmahnya, tapi aku kena sentiasa yakin yang hikmahnya datang bukan pada masa tu jugak. aku punya bahagian aku sendiri.. walaupun kadang-kadang jealous tengok kawan-kawan yang hidupnya sempurna pada pandangan mata aku. punya keluarga yang bahagia, dikelilingi kawan-kawan yang baik, apa yang dia nak semua dia dapat. tapi tu mungkin pada pandangan mata aku. entah-entah dari side sia, dia pun struggle benda yang sama macam aku, mungkin lain isunya. we'd never know.

konsep aku sekarang ni; que sera sera, whtever will be, will be. I may plan for my life, but I have no high expectation for anything. so that I will feel grateful for whatever I get. that will be the best kan? speaking of this, lama betul rasanya tak balik rumah. tapi balik rumah bukan dapat rasa apa pun, well, I live that kind of life. wondering how my raya will went by this year. other than raya, it will be a very long holiday a home. very long indeed. maybe I need to plan on how I should spend my raya. yeeeehaa!

No comments: